Probeer het volgende als je problemen ondervindt met het afspelen van sommige nummers in je muziekbibliotheek.
Van toepassing op:
- SoundTouch 300 soundbar
- SoundTouch wireless link adapter
- SoundTouch 10 wireless speaker
- SoundTouch 130 system
- SoundTouch 120 system
- SoundTouch 20 wireless speaker
- SoundTouch® 20 system
- SoundTouch® 220 home cinema system
- SoundTouch 30 wireless speaker
- SoundTouch® 30 system
- SoundTouch 520 system
- SoundTouch® Portable system
- SoundTouch SA-5 amplifier
- SoundTouch® series II wireless adapter
- SoundTouch® Stereo JC system
- SoundTouch® 20 series II Wi-Fi® music system
- SoundTouch® 30 series II Wi-Fi® music system
- SoundTouch® controller
- SoundTouch® Portable Wi-Fi® music system
- SoundTouch® SA-4 amplifier-pakket
- SoundTouch® Stereo JC series II Wi-Fi® music system
- SoundTouch® wireless adapter
- Wave® SoundTouch® system
- Wave SoundTouch system IV
- Lifestyle 600 home entertainment system
- Lifestyle 650 home entertainment system
- CineMate® 120 system
- CineMate® 130 system
- CineMate® 520 system
- CineMate 220 home cinema system
- Lifestyle 525 series II home entertainment system
- Lifestyle 535 series II home entertainment system
- Lifestyle® 135 home entertainment system
- Lifestyle® 135 system II
- Lifestyle® 235 system II
- Lifestyle® 235 system III
- Lifestyle® 525 III system
- Lifestyle® 535 home entertainment system
- Lifestyle® SoundTouch® 135 entertainment system
- Bose® Lifestyle® SoundTouch® 235 entertainment system
- Lifestyle SoundTouch 525 system
- Lifestyle SoundTouch 535 system
- VideoWave III 46
- VideoWave III 55
- SoundTouch 300 soundbar
- SoundTouch soundbar system
- Lifestyle 550 home entertainment system
Als er recentelijk tracks zijn toegevoegd, synchroniseer je de muziekbibliotheek opnieuw om de beschikbare tracks in de bibliotheek te vernieuwen. Zie De muziekbibliotheek synchroniseren voor instructies
Als je iTunes 12.2 of nieuwer gebruikt, open je iTunes en selecteer je iTunes > Voorkeuren > Geavanceerd. In de Geavanceerde instellingen moet je ervoor zorgen dat ‘Deel iTunes-bibliotheek-XML met andere programma’s’ is aangevinkt zodat de iTunes-bibliotheek beschikbaar is voor het SoundTouch system
Als de computer met de muziekbibliotheek is bijgewerkt naar een nieuwer besturingssysteem, probeer dan de bibliotheek te verwijderen en opnieuw toe te voegen aan je SoundTouch-account:
- Open de SoundTouch-app op de computer met de muziekbibliotheek
- Selecteer het menupictogram (≡) in de linkerbovenhoek en selecteer ‘Instellingen > Muziekdiensten > Muziek Bibliotheek’ (Opmerking: als op desktops en tablets het menupictogram (≡) niet zichtbaar is, is het uitvouwmenu wellicht al open
- Selecteer de bibliotheek met ‘Deze computer’
- Selecteer ‘MUZIEKBIBLIOTHEEK VERWIJDEREN’. Er verschijnt een bevestigingspop-up
- Selecteer ‘VERWIJDEREN’
- Voeg je muziekbibliotheek weer aan je SoundTouch-account toe. Zie Een muziekbibliotheek toevoegen aan SoundTouch voor hulp
Bepaal het bestandstype van de audiotrack en controleer of het een van de onderstaande ondersteunde indelingen is (Opmerking: Voor deze indelingen zijn geen bitrate-beperkingen bekend, maar de samplefrequenties zijn beperkt tot 96 kHz):
- MP3
- AAC (exclusief beveiligde bestanden)
- M4A (inclusief Apple Lossless-bestanden [ALAC])
- WMA (exclusief WMA Lossless-bestanden)
Niet-ondersteunde bestandstypen moeten worden geconverteerd, opnieuw worden geript of opnieuw worden verkregen in een van de hierboven vermelde ondersteunde indelingen
Als het bestand een audioboek is met de extensie ‘.m4b’:
- Zoek het bestand op je computer of NAS-schijf
- Verander de extensie van het bestand van ‘.m4b’ naar ‘.m4a’
- Opnieuw toevoegen van het bestand aan je muziekbibliotheek. Als je iTunes gebruikt, klik je met de rechtermuisknop op het bestand in iTunes en kies je ‘Informatie ontvangen > Opties’ In Opties, stel ‘Soort media’ in op ‘Muziek’
- Synchroniseer de muziekbibliotheek opnieuw. Zie De muziekbibliotheek synchroniseren voor instructies
Zoek naar de track in het programma dat wordt gebruikt om je muziekbibliotheek te beheren (Windows Media Player of iTunes) en zorg ervoor dat deze door het programma kan worden afgespeeld. Als dit niet het geval is, is er een probleem met de track
Opslagruimte in de cloud wordt niet ondersteund. Download in plaats daarvan de gewenste tracks van de cloud naar de computer of NAS-schijf met je muziekbibliotheek en synchroniseer de bibliotheek opnieuw. Zie De muziekbibliotheek synchroniseren voor instructies