WE HEBBEN NIEUWE PRODUCTEN! NEEM SNEL EEN KIJKJE.
Winkels Winkelmand

Kan geen toegang krijgen tot muziekbibliotheek

Van toepassing op:

meer...

Gebruik deze informatie als je problemen ondervindt met je muziekbibliotheek.

  • Herstart de computer of NAS-schijf die de muziekbibliotheek host
  • Reset je Bose-systeem
  • Als je iTunes 12.2 of een nieuwere versie gebruikt, open je iTunes en selecteer je iTunes > Voorkeuren > Geavanceerd. In de Geavanceerde instellingen moet je ervoor zorgen dat ‘Deel iTunes-bibliotheek-XML met andere programma’s’ is aangevinkt zodat de iTunes-bibliotheek beschikbaar is voor het SoundTouch system
  • Als je iTunes 12.5.1 op een Windows-computer gebruikt, moet je ervoor zorgen dat het bestand ‘iTunes Music Library.xml’ zich in de standaard iTunes-locatie bevindt (C:\Users\[username]\Music\iTunes). Als het bestand zich hier niet bevindt, zoek je het bestand op en verplaats je het
  • Ga naar het instellingenmenu van de router en schakel tijdelijk de firewall van de router uit om te zien of deze de SoundTouch-functionaliteit blokkeert
  • Als je een NAS-schijf gebruikt, bepaal dan of het station toegankelijk is met Windows Media Player of iTunes.
  • Als dit niet het geval is, is het waarschijnlijk niet verbonden met het netwerk. Probeer het station te resetten of opnieuw aan te sluiten op het netwerk
  • Verwijder de muziekbibliotheek en voeg deze opnieuw toe:
  1. Selecteer in de app Menu (≡) > Instellingen > Muziekdiensten > Muziekbibliotheek
    Opmerking: Als op desktops en tablets het menupictogram (≡) niet zichtbaar is, is het uitvouwmenu wellicht al open
  2. Selecteer je muziekbibliotheek
  3. Kies ‘MUZIEKBIBLIOTHEEK VERWIJDEREN’
  4. Kies ‘VERWIJDEREN’ vanuit de bevestigingspop-up
  5. Voeg opnieuw de muziekbibliotheek via de app toe door Menu (≡) > Dienst toevoegen > Muziekbibliotheek op NAS te selecteren
  6. De bibliotheek een nieuwe naam geven (optioneel)
  7. Kies ‘MUZIEKBIBLIOTHEEK TOEVOEGEN’