Als je systeem is verbonden met je wifi-netwerk maar niet wordt weergegeven in de Bose Music-app, doe je het volgende:
Van toepassing op:
- Bose Soundbar 500
- Bose Smart Soundbar 700
- Bose Smart Speaker 500
- Bose Soundbar System Bundle
- Bose Home Speaker 300
- Bose Portable Smart Speaker
Sluit de Bose Music-app en open deze opnieuw
Controleer of het Bose-systeem en het apparaat waarop de Bose Music-app werkt, verbonden zijn met hetzelfde netwerk. Als netwerknaam, wachtwoord of beveiligingstype onlangs zijn veranderd, raadpleeg dan het onderwerp Verbinding maken met een ander netwerk
Controleer of het Bose-systeem zich binnen het bereik van een sterk wifi-signaal bevindt. Bij een netwerkextender, -repeater of -toegangspunt verbreek je de verbinding om te bepalen of het probleem daarmee te maken heeft. Nadat je de verbinding hebt verbroken, verbind je het Bose-systeem opnieuw met het netwerk door dit binnen het bereik van de hoofdrouter te plaatsen en kijk je of er iets is verbeterd
Start je mobiele apparaat opnieuw en reset het systeem door de stekker van het netsnoer uit het stopcontact te halen, 30 seconden te wachten en dan de stekker weer in een werkend stopcontact te steken
Reboot de router door het netsnoer 30 seconden los te koppelen
Internetapparaten die zijn aangesloten op hetzelfde netwerk, zoals smart-tv's, laptops, gameconsoles, Blu-ray-spelers, tablets en smartphones, nemen mogelijk te veel bandbreedte in. Als zulke apparaten grote hoeveelheden gegevens overdragen (bijv. videostreams), kan dit de bandbreedte verminderen voor andere verbonden apparaten zoals het Bose-systeem
Verbreek de verbinding met deze apparaten en kijk of er iets verbetert.
Ga naar het instellingenmenu van de router en schakel tijdelijk de firewall van de router uit om te zien of deze de functionaliteit van de Bose Music-app blokkeert