BOSE PRESENTEERT NIEUWE PORTABLE HOME SPEAKER

Batterij-aangedreven Wi-Fi en Bluetooth, geïntegreerde spraaksturing, AirPlay 2 en Spotify Connect — allemaal in één luidspreker

Oktober 2019 — Bose introduceert de Bose® Portable Home Speaker, een veelzijdige compacte speaker die het gemak van batterijvoeding, de eenvoud van Bluetooth® en de effitientie van spraaksturing samenbrengt in een nieuw, strak design. De Portable speaker levert verbeterd 360° geluid en diepere bassen dan andere draagbare smart speakers van hetzelfde formaat. De speaker weegt slechts 1,05 kilo en is dus geschikt om overal mee naartoe te nemen. De Bose Portable Home Speaker is vanaf oktober verkrijgbaar in Triple Black en Luxe Silver voor een prijs van €369,95.

De draagbare Bose Home Speaker heeft een batterijduur tot 12 uur. Je kan dus van ’s ochtends tot ’s avonds muziek luisteren zonder enige kabel. Gebruik Bluetooth om muziek te streamen vanaf je telefoon of tablet. Gebruik Wi-Fi en geef orders via het Bosespraakopnamesysteem om de ingebouwde Google Assistant en Amazon Alexa te gebruiken. Zo krijg je toegang tot afspeellijsten, podcasts, nieuws, het weer, smart home-apparaten,... Kies AirPlay 2 om muziek van Apple-toestellen af te spelen of Spotify Connect om rechtstreeks vanuit de Spotify-app te luisteren.

“Elke Bose smart speaker ondersteunt Bluetooth en Wi-Fi, maar de Bose® Portable Home Speaker is de eerste die op een oplaadbare batterij werkt — met natuurlijk verschillende fantastische functies,” zegt Ben Burns, Senior Product Manager van Bose Speakers. “We hebben hem uitgebreid getest in de praktijk – in het gezin, met vrienden, thuis en onderweg – want we wilden per se dat dit het product zou zijn dat je elke dag met je meeneemt. Ik ben ervan overtuigd dat we daar heel goed in zijn geslaagd.”

Aan de bovenzijde zitten knoppen voor de basisfuncties, waaronder de door Bose gepatenteerde mic-off-functie. Hiermee schakel je de microfoons uit, zodat gesprekken niet ongewild kunnen worden afgeluisterd of opgenomen. Met de andere knoppen regel je in- en uitschakelen, volume, afspelen/pauzeren, nummers overslaan en activering van virtuele spraakassistenten en Bluetooth.

Door nieuwe functionaliteiten in de Bose Music-app is instellen en updaten sneller en eenvoudiger. Met de app kun je door content bladeren, tussen muziekdiensten switchen, een multiroomsysteem opzetten met andere Bose smart speakers en soundbars, en software downloaden voor nieuwe functies. Later dit jaar kun je bijvoorbeeld de Bose® Portable Home Speaker koppelen met een Bose SoundLink speaker, voor gesynchroniseerde, spraakgestuurde audio. En volgend jaar kun je twee Bose® Portable Home Speakers koppelen voor indrukwekkend 360* geluid.

De cilindervormige Bose® Portable Home Speaker is 191,5 mm groot en heeft een diameter van slechts 119 mm. De behuizing is van naadloos gegoten geanodiseerd aluminium, speciaal gevormd voor hoogwaardige audioprestaties. Aan de binnenzijde sturen drie passieve radiators, een high-excursion driver en een nieuw ontwikkelde deflector het geluid gelijkmatig in alle richtingen, inclusief de verrassend diepe bas. In tegenstelling tot conventionele speakers kent de Bose® Portable Home Speaker geen beperkende sweet spot voor plaatsing of beluisteren: hij zorgt altijd, en overal, voor een verbazende geluidservaring, waar hij ook staat, en waar jij ook bent. En waar de linker- en rechterkanalen van standaard boxen elkaar vaak in de weg zitten – wat hoorbare leegtes in de weergave oplevert – dekt de Bose® Portable Home Speaker het hele audiospectrum. De monosignaaltechnologie van Bose corrigeert in realtime, dus je hoort daadwerkelijk alles wat is opgenomen.

De nieuwe Bose® Portable Home Speaker is met zijn IPX4-score bestand tegen opspattend water, geknoeide drankjes en regendruppels. De speaker is bovendien in hoge mate val-, stoot- en slagbestendig. De luidspreker wordt geleverd met een praktisch handvat en is op te laden via een USB-C-aansluiting of een apart aan te schaffen laadstation (€29,95).

De Bose smart speaker familie

De Bose smart speaker familie omvat nu drie luidsprekers: de Portable Home Speaker, de Home Speaker 500 en 300, en de Soundbar 700 en 500. Ze bieden allemaal Bluetooth- en Wi-Fi-ondersteuning, en ze werken allemaal zelfstandig of als onderdeel van een multiroomsysteem. Alle speakers leveren superieure audioprestaties voor hun formaat en zijn uitgerust met Bose’s eigen spraakdetectie op basis van verfijnde microfoontechnologie, speciaal ontwikkeld voor hoofdtelefoons voor militaire toepassingen, de luchtvaart en consumenten.

Bose smart speakers en accessoires zijn direct verkrijgbaar via Bosebelgium.be, Bose Stores en erkende Bose-dealers.

Over Bose

Bose Corporation werd in 1964 opgericht door dr. Amar G. Bose, destijds hoogleraar elektrotechniek aan het Massachusetts Institute of Technology. De grondbeginselen vormen nog steeds de drijvende kracht en het bedrijf blijft investeren in ontwikkeling van nieuwe technologieën die consumenten overtuigende meerwaarde bieden. Bose innoveert al decennia in verschillende sectoren en creëert en transformeert daarbij productcategorieën in en rond audio. Bose heeft met zijn producten voor gebruik in huis, in de auto, onderweg en de openbare ruimte een iconische status verworven en de manier waarop mensen naar muziek luisteren veranderd.

Bose Corporation is een besloten vennootschap. De passie van Bose voor vernieuwing, perfectie en buitengewone luisterervaringen manifesteert zich wereldwijd, overal waar Bose aanwezig is.

Productfotografie