WE HEBBEN NIEUWE PRODUCTEN! NEEM SNEL EEN KIJKJE.
Winkels Winkelmand

Draadloze surround-speakers geven geen geluid

Als er geen geluid komt uit de optionele draadloze surround-speakers, probeer dan het volgende:

Speel iets waarvan bekend is dat het achterkanaal wordt gebruikt. De hoeveelheid geluid die uit de achterspeakers komt, kan variëren; dat is afhankelijk van de geluidsbron. Van muziek en tv-programma's is bekend dat er meestal geen geluid uit de achterspeakers van een surround-soundsysteem komt. Bij films en videogames komt meestal wel geluid uit de achterspeakers maar dit geluid is niet constant

Je mag een variërend geluidniveau verwachten uit de achterspeakers, afhankelijk van wat er wordt gespeeld.

Controleer of de surround-speakers in het scherm ‘Adjustments’ (Aanpassingen) van de soundbar staan ingeschakeld

  1. Ga in de Bose Music-app naar het My Bose-scherm (via het pictogram van hoofdtelefoon en speaker in de linkerbovenhoek) en selecteer de soundbar
  2. Tik op de afbeelding van de soundbar in de rechterbenedenhoek van het scherm
  3. Bij Accessory Settings (Instellingen accessoires) staat de schakelaar voor de surround-speakers naar rechts als dit accessoire ingeschakeld is
  • Als de schakelaar naar links staat, tik je één keer op de schakelaar om de surround-speakers aan te zetten
  • Als de schakelaar naar rechts staat, tik je twee keer op deze schakelaar om de surround-speakers uit en weer aan te zetten

Controleer de status van de surround-speakers door op het voorpaneel van elke draadloze ontvanger de kleur en het knipperen van de lampjes te bekijken

LampactiviteitStatus basmodule
Continu witVerbonden met de soundbar
Knipperend oranjeGereed om met de soundbar te verbinden. Raadpleeg  Optionele draadloze surround-speakers verbinden.
Continu oranje (gedimd)Niet verbonden met de soundbar. Stel de draadloze ontvanger opnieuw in door de stekker van het netsnoer uit het stopcontact te halen, 30 seconden te wachten en dan de stekker weer in een werkend stopcontact te steken.
Knipperend witBezig een software-update te downloaden
UitEnergiebesparingsmodus
Knipperend roodEr is een onherstelbare fout opgetreden. Neem contact op met de Bose-klantenservice.

Als de geluidsbron een apparaat is dat is verbonden met de tv, is de uitvoer van de tv wellicht geen 5.1-audiosignaal – een gescheiden meerkanaalssignaal. Sommige tv's geven alleen stereosignalen door, 2.0-audiosignalen van aangesloten apparaten, zelfs als die bron wel 5.1 gebruikt. Raadpleeg de gebruikershandleiding van de tv om te controleren of deze een 5.1-signaal van een aangesloten apparaat kan doorgeven

Controleer of er in de buurt van de soundbar of draadloze ontvanger storende bronnen zijn. Apparaten die de draadloze prestatie van het systeem kunnen verstoren, zijn onder andere (maar niet beperkt tot) een wifi-router, draadloze printer of magnetron

Je kunt vaststellen of iets storend werkt door het betreffende apparaat tijdelijk uit het stopcontact te halen, het Bose-systeem opnieuw te starten en te kijken of het systeem dan beter werkt. 

Verplaats het Bose-systeem of het apparaat dat storing veroorzaakt. Het kan nodig zijn om de twee apparaten 2 meter of meer uit elkaar te zetten. Wanneer apparaten niet kunnen worden verplaatst, kun je het wifi-kanaal of de draadloze frequentie van het apparaat wijzigen.

Stel de soundbar en draadloze ontvangers opnieuw in door de netsnoeren ervan uit het stopcontact te halen, 30 seconden te wachten en dan de netsnoeren weer in een werkend stopcontact te steken

Controleer de staat van de speakersnoeren en ook de aansluitingen tussen de draadloze ontvangers, speakeradapters en surround-speakers. Vervang snoeren die beschadigd of afgekneld zijn

Voer de ADAPTiQ-audiokalibratie uit om te verzekeren dan de surround-speakers opgenomen zijn in de configuratie en gekalibreerd zijn voor het luistergebied. Raadpleeg De ADAPTiQ-audiokalibratie uitvoeren voor meer informatie