BOSE LEVERT SOFTWARE-UPDATE VOOR QUIETCOMFORT EARBUDS

Volledig transparant geluid met dynamische ruisonderdrukking, nieuwe modi voor specifieke activiteiten, Spotify Tap Integration, Audio Controls, Easier Device Switching — en meer

23 september 2021 — Vandaag kondigt Bose een software-update aan die de prestaties en functies van de QuietComfort® Earbuds verbetert. De update introduceert de kracht van de Bose AWARE-modus met nieuwe ActiveSense™-technologie, voor helder en natuurlijk geluid. Luide afleidingen worden gedempt wanneer ze plaatsvinden, waarna volledig transparant geluid volgt zodra ze ophouden. Het introduceert ook nieuwe modi voor specifieke activiteiten, zoals  Spotify Tap, opties voor audiovoorkeuren en eenvoudigere verbindingen voor meerdere apparaten. En dat met behoud van de ruisonderdrukking en geluidskwaliteit waar de QC Earbuds om bekend staan. De 2.0.7 software-update is vanaf vandaag beschikbaar in de Bose Music-app, is compatibel met iOS en Android en is gratis voor bestaande en nieuwe klanten.

ActiveSense, nieuwe modi die je meer in het moment houden

De QC Earbuds houden je nu meer in het moment. Nog steeds bestaan er verschillende niveaus van ruisonderdrukking van 0-10, maar dankzij de huidige software-update zijn de hoogste en laagste instellingen hernoemd voor duidelijkheid. Daarbij is 10 QUIET voor maximale ruisonderdrukking en is 0 AWARE om jezelf, anderen en al het andere omgevingsgeluid te horen alsof er niets in je oren zit. Dat voordeel wordt nog groter in combinatie met de nieuwe Bose ActiveSense-technologie, die samen met de technologie van de QC-microfoons gebruikmaakt van digitale signaalverwerking om omgevingsluiden te verwerken. Hierdoor wordt de wereld alleen stil wanneer er luide omgevingsgeluiden plaatsvinden en enkel zo lang als ze duren. Het is niet meer nodig om handmatig het volume aan te passen om je muziek of podcast te horen wanneer een stadsbus of trein passeert - of de omgeving opnieuw te horen als ze weg zijn. Het gebeurt allemaal in het moment, waar je ook bent, waar je ook gaat.

Voor "always on" ruisonderdrukking kun je met de Bose Music-app de niveaus van ruisonderdrukking afstemmen op nieuwe modi voor specifieke activiteiten of plaatsen: Commute, Focus, Home, Music, Outdoor, Relax, Run, Walk, Work, and Workout. Hierbij kunnen QUIET en AWARE als snelkoppelingen worden toegevoegd en je eigen persoonlijke keuzes zijn toegankelijk door dubbel te tikken op de linkeroortelefoon. Daarnaast worden je keuzes ondersteund door gesproken aanwijzingen die bevestigen in welke modus je je bevindt terwijl je schakelt.

Spotify Tap, nieuwe audiobediening voor muziekliefhebbers

De integratie van Spotify Tap is ideaal voor muziekliefhebbers. Hiermee hebben Spotify-gebruikers direct toegang tot hun laatste sessie of gepersonaliseerde afspeellijsten door middel van een simpele ‘tap and hold’ - ook op het linkeroordopje. Om bas-, midden- en treble-frequenties aan te passen, is het nu ook mogelijk om EQ te selecteren.

Meerdere apparaten, minder stappen

De 2.0.7 software-update verbetert de manier waarop QC Earbuds samenwerken met meerdere apparaten. Dankzij de nieuwe update onthouden de earbuds de laatste zeven verbindingen en wisselen ze naadloos van de ene naar de andere zonder handmatig de verbinding te moeten verbreken.

Over de QuietComfort Earbuds

In september 2020 werden de QuietComfort Earbuds geïntroduceerd. Deze introductie zorgde voor een geheel nieuwe standaard in de categorie voor ruisonderdrukking, audiokwaliteit en comfort en stabiliteit. De QC Earbuds herdefinieerden wat er mogelijk is met kleine wearables op het gebied van inhoud, oproepen of afstemmen. En dankzij de zachte, maar toch strakke StayHear™ Max-oordopjes wordt het geluid geblokkeerd dankzij meerdere microfoons die omgevingsgeluiden detecteren, meten en verzenden naar een gepatenteerde elektronische chip - geladen met een exclusief algoritme. Dit zorgt ervoor dat het systeem in minder dan een milliseconde met een nauwkeurig, gelijk en tegengesteld signaal reageert via microtransducers. Het resultaat is ongeëvenaard en creëert een leeg canvas voor het luisteren naar muziek met diepte en detail.

De QC-oordopjes zijn te koop voor € 279,95, en verkrijgbaar in Triple Black, Soapstone en twee limited-edition kleuren: Sandstone en Stone Blue. Ze bieden 18 uur totale luistertijd (6 uur als ze volledig zijn opgeladen en nog eens 12 uur extra met gebruik van het oplaadetui), gebruiken Bluetooth® 5.1 voor een solide verbinding en zijn IPX4-geclassificeerd voor zweet- en waterbestendigheid.

Over Bose

Bose Corporation werd in 1964 opgericht door dr. Amar G. Bose, destijds hoogleraar elektrotechniek aan het Massachusetts Institute of Technology. De grondbeginselen vormen nog steeds de drijvende kracht en het bedrijf blijft investeren in ontwikkeling van nieuwe technologieën die consumenten overtuigende meerwaarde bieden. Bose innoveert al decennia in verschillende sectoren en creëert en transformeert daarbij productcategorieën in en rond audio. Bose heeft met zijn producten voor gebruik in huis, in de auto, onderweg en de openbare ruimte een iconische status verworven en de manier waarop mensen naar muziek luisteren veranderd.

Bose Corporation is een besloten vennootschap. De passie van Bose voor vernieuwing, perfectie en buitengewone luisterervaringen manifesteert zich wereldwijd, overal waar Bose aanwezig is.

Productfotografie