BOSE PRESENTEERT SLEEPBUDS II

Betere geluidsmaskering, nieuwe content voor ontspanning en nu met klinisch bewezen technologie

September 22, 2020 — Vandaag kondigt Bose Sleepbuds ™ II aan, de nieuwe generatie van de revolutionaire wearable voor tijdens het slapen. Dit product beschikt over een technologie waarvan klinisch is bewezen dat het helpt om mensen sneller in slaap te doen vallen. De Sleepbuds II bieden aantoonbaar betere geluidsmaskering dan hun voorganger en introduceren nieuwe contentcategorieën om ook de andere barrière om in slaap te vallen te bestrijden: de moeilijkheid om te ontspannen. Ze combineren een nieuw akoestisch en elektronisch ontwerp, een nieuwe behuizing die lichter is dan een muntje, nieuwe gepatenteerde oordopjes voor een veilige, superzachte pasvorm en meer dan 35 gratis tracks. Dit is allemaal systematisch geproduceerd en getest. Het resultaat is een technische doorbraak: twee kleine, uiterst comfortabele, draadloze oordopjes die de afleiding van geluiden als luide partners, buren, honden en verkeer blokkeren en onderdrukken. Daarnaast zorgen ze voor mentale afleiding van lange, drukke dagen.

Bose Sleepbuds II zijn vanaf 13 oktober verkrijgbaar voor €269,95 en kunnen vanaf vandaag worden gereserveerd. Het zijn geen actieve ruisonderdrukkende hoofdtelefoons of in-ear hoofdtelefoons met een toegevoegde functie, ze streamen geen muziek en je kan er niet mee bellen. Elk detail is voor één doel geoptimaliseerd, betere slaap; de hele nacht, elke nacht.

"Bose Sleepbuds II maakt gebruik van verbeteringen in gepatenteerde technologie voor het maskeren van geluid, dat is namelijk een betere oplossing voor tijdens het slapen dan het annuleren van geluid", aldus Steve Romine, hoofd van de Bose Health Division. "Je kan de slaapervaring niet effectief verbeteren door oordopjes te combineren met apps, je muziek harder te spelen of toestellen op je nachttafeltje te gebruiken. Heel wat mensen blijven dus slaapproblemen hebben en net daarom zijn we zo enthousiast over Sleepbuds II. Ze ‘dempen’ de lagere frequenties die de grootste bedreiging vormen voor een rustige slaapervaring. Denk bijvoorbeeld aan snurkende partners, ronkende motoren of voetstappen in de buurt. En dankzij de nieuwe ontspanningstracks helpen ze ook je geest tot rust te brengen."

Onderzoek

Bose werkte samen met de University of Colorado Anschutz Medical Campus en het UCHealth CARE Innovation Center om voor de allereerste keer de impact van de Bose-slaaptechnologie te testen. Uit het onderzoek blijkt dat de technologie mensen helpt sneller in slaap te laten vallen. Alle deelnemers bevestigen ook dat de Bose geluidsmaskering werkt tegen veelvoorkomende geluiden waarvan ze normaal wakker worden of waardoor ze niet in kunnen slapen. 86% geeft aan dat het product helpt om gemakkelijker in slaap te vallen en 76% stelt dat het ook helpt om in slaap te blijven. Tot slot vindt vier op de vijf (80%) dat het product een algehele verbetering van de slaapkwaliteit betekent.

Nieuwe content voor een stille omgeving en geest

Voor het bedienen en updates gebruik je de gratis Bose Sleep-app om een alarm in te stellen en het volume te wijzigen. Daarnaast zijn er drie nieuwe contentcategorieën toegevoegd, allemaal nauwkeurig ontwikkeld om beter in slaap te vallen. Wanneer je niet in slaap kunt vallen door achtergrondgeluid, weerspiegelen 14 ruismaskerende tracks de frequenties van nachtelijke geluiden en verbergen ze deze onder de vorm van rustgevend audiogeluid. Wanneer je slaapprobleem wordt veroorzaakt door hoe je je voelt, zijn er nu nieuwe ontspanningsopties beschikbaar: 15 natuurgeluiden helpen je gedachten te kalmeren. Denk bijvoorbeeld aan wandelingen in de natuur, langs de zee, de boardwalk of nog meer opties. 10 rustgevende muzikale geluiden helpen stress en spanning te verminderen.

Betere kwaliteit: van ruismaskering tot de knoppen, van Bluetooth tot batterij en van transducer tot tip

Bose Sleepbuds II bieden verbeteringen op het gebied van geluidbeheersing, akoestiek, psychakoestiek en elektronische miniaturisatie. Elk dopje is minder dan een centimeter diep, vergelijkbaar met een potloodgum, om vervelend contact te voorkomen wanneer je hoofd op een kussen rust en zelfs als je op je zij ligt. Een nieuwe anti-wrijvingslaag bedekt elke behuizing om een wrijvingsgeluid tegen het stof van je kussen te voorkomen, en een nieuwe antenne zorgt voor een betrouwbaardere Bluetoothverbinding met je telefoon en tablet. Aan de binnenkant levert een nieuwe NiMH-batterij (nikkel-metaalhydride) 10 uur aan batterijduur en een kleine printplaat slaat tot 10 bestanden op uit de bibliotheek van de Sleep App. De ruismaskerende tracks zijn afgestemd op een nieuwe transducer om meer ongewenste geluiden dan ooit te bedekken en te vervangen, terwijl een nieuw ontwerp voor drukegalisatie en zachte siliconen oordopjes meer geluid blokkeren. De oordopjes zijn beschikbaar in drie meegeleverde maten verschillend van deze die gemaakt zijn om overdag te gebruiken. De materialen, de vorm en het ontwerp zijn geoptimaliseerd om op hun plaats te blijven voor een volledige, zalige en pijnloze nachtrust.

Nieuw oplaadetui, even compatibel en met IPX4-classificatie

Sleepbuds II worden geleverd met een verbeterde behuizing van geanodiseerd aluminium. De behuizing stabiliseert elk oordopje terwijl ze worden opgeborgen en opgeladen en biedt tot 30 uur extra batterijduur. Ze zijn compatibel met iOS- en Android-apparaten. Bovendien zijn ze zweet- en waterbestendig met een IPX4-classificatie.

Over Bose

Bose Corporation werd in 1964 opgericht door dr. Amar G. Bose, destijds hoogleraar elektrotechniek aan het Massachusetts Institute of Technology. De grondbeginselen vormen nog steeds de drijvende kracht en het bedrijf blijft investeren in ontwikkeling van nieuwe technologieën die consumenten overtuigende meerwaarde bieden. Bose innoveert al decennia in verschillende sectoren en creëert en transformeert daarbij productcategorieën in en rond audio. Bose heeft met zijn producten voor gebruik in huis, in de auto, onderweg en de openbare ruimte een ionische status verworven en de manier waarop mensen naar muziek luisteren veranderd.

Bose Corporation is een besloten vennootschap. De passie van Bose voor vernieuwing, perfectie en buitengewone luisterervaringen manifesteert zich wereldwijd, overal waar Bose aanwezig is.

Productfotografie